måndag 20 januari 2014

Bix


Det här är Bix. En av mina vanliga overalldockor, men ändå lite speciell. För dockan är en 1-års present till en liten flicka som har en liten mamma vars blogg jag följt i en himla massa år. Och flickans mamma var väldigt intresserad av att sy små dockor innan hon själv blev mamma. Så när hennes lilla bebis kom så tänkte jag att nu skall jag banne mig sy henne en liten docka. Men så tänkte jag att jag ville sy en lite större docka. Och en som liknade den lilla flickan lite grann. Så jag väntade och så kom hösten och julen och massor att göra. Men så plötsligt alldeles lagom till 1-årsdagen så föll bitarna på plats och dockan blev färdig. Och dockan fick namnet Bix. Hoppas nu att den lilla flickan tycker om sin lilla och docka och att dockan får följa med på alla hennes äventyr i livet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar